Článek

Lázeňství 21. století: spojení tradice, vědy a individuální péče

Lázeňství se v dnešní době dynamicky přizpůsobuje současným potřebám a očekáváním klientů. Tradiční procedury, jako koupele v minerálních vodách či bahenní terapie, zůstávají základními pilíři. Stále častěji se však uplatňují nové trendy, například personalizace péče, technologické inovace a důraz na duševní zdraví. Zároveň se vzhledem ke stárnoucí populaci věnuje čím dál tím více pozornosti prevenci, která bude hrát klíčovou roli v optimalizaci nákladů na zdravotní péči. […]

Článek

Češi chtějí nakupovat především výhodně a v blízkosti bydliště. Značka či velikost obchodu nejsou pro spotřebitele tolik důležité, zjistil průzkum

Téměř tři čtvrtiny nakupujících Čechů navštíví během týdne 2-3 obchody, pětina spotřebitelů pravidelně nakupuje pouze ve své oblíbené prodejně. Výběr obchodu ovlivňuje především vzdálenost od bydliště. Rozhodujícím faktorem je také výše slevových akcí, zejména pro spotřebitele do 35 let či ženy, a sortiment. Průměrná útrata za pravidelný větší nákup potravin a drogerie je 1911 Kč. Většina Čechů je za zajímavou akční nabídkou ochotna cestovat maximálně 30 minut. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu agentury Confess pro Českou distribuční. Ta je součástí skupiny VLTAVA LABE MEDIA a zároveň největším distributorem tištěných letáků v České republice. […]

Článek

Tradiční čeští výrobci hraček zažívají turbulence na trhu

Na přelomu letošního ledna a února se v německém Norimberku uskutečnil již 74. ročník jednoho z největších a nejstarších veletrhů hraček na světě Spielwarenmesse International Toy Fair 2025. Vystavovali zde i čeští výrobci, mezi kterými nechyběla ani společnost EFKO z Nového Veselí. Firma, vyrábějící společenské a edukativní hry, puzzle, hrací sety a legendárního Igráčka, se zúčastnila tohoto hračkářského svátku již po jednadvacáté a představila svoje novinky pro letošní rok. Mezi ty nejatraktivnější patří například nová řada „dobrodružných“ Igráčků s vykopávkami, které zavedou děti do světa dinosaurů, starého Egypta a pirátů. Nebo řadu dětských společenských her a skládaček s podtitulem „edice klasické pohádky“. Oproti předchozím ročníkům byla na veletrhu patrná vyšší účast asijských společností. Velcí evropští výrobci měli v mnoha případech podstatně skromnější expozice. Co může nerovné postavení evropských výrobců oproti konkurenci z Asie znamenat pro udržení výroby a zaměstnanosti v České republice? […]

Článek

Eshopista: Špičky české e-commerce ukáží strategie, jak díky datům úspěšně řídit byznys

Konference Eshopista je pravidelným networkingovým setkáním předních hráčů tuzemské e-commerce scény. Tentokrát se zaměří na strategie, jak díky datům získat náskok ve vysoce konkurenčním prostředí. Od práce se zákazníky a personalizované komunikace, přes řízení skladů a zásob až po přesné měření viditelnosti značky na trhu – data rozhodují o tom, která firma uspěje a která zůstane pozadu. Konference Eshopista ukáže, jak lze využít data pro chytřejší rozhodování, zvýšení ziskovosti a zlepšení zákaznické zkušenosti. O praktické know-how se podělí Tomáš Golovach (Astratex), Adam Bílek (Knihobot), Štěpán Zechovský (SKU point), Dominik Buršík (Bloomreach), Ivona Ševčíková (Acomware) či Dušan Smoljak (Datapancakes). Více na www.eshopista.cz. […]

Článek

Společnost Bitget díky umělé inteligenci zvyšuje efektivitu náboru, pracovní pozice obsazeny o 38 % rychleji

Bitget, přední světová kryptoměnová burza a společnost zaměřená na Web3, zveřejnila svoji zprávu o revolučním dopadu umělé inteligence na nábor pracovních sil. Společnost Bitget zjistila, že využitím umělé inteligence se čas potřebný k obsazení pracovního místa zkrátil o 38 %, nábor talentů se zefektivnil a zlepšila se vhodnost kandidátů pro příslušné pozice, čímž výrazně vzrostla efektivita pracovních sil. […]